Plan działania
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
na lata 2021 - 2025
Nazwa podmiotu:
Przedszkole Miejskie nr 13
Zdobywców Świata w Lesznie
Data sporządzenia: 25 marzec 2021r.
Dokument opracowała:
Dyr. Bogumiła Baryga
koordynator ds. dostępności Katarzyna Wojciechowska
L.p. |
Zakres działania |
Sposoby realizacji |
Podmiot odpowiedzialny |
Termin |
1. |
Powołanie lidera do spraw ds. dostępności |
Wyznaczenie przez Dyrektora osoby współpracującym z koordynatorem miejskim |
- dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 13
|
Wykonano |
2. |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
1. Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz zatwierdzenie planu przez dyrektora przedszkola
2. Umieszczenie planu na stronie BIP oraz stronie internetowej jednostki. |
- koordynator ds. dostępności;
|
Do 31.03.2021 |
3. |
Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
1. Przygotowanie danych zbiorczych do raportu w zakresie realizacji ustawy o dostępności z uwzględnieniem uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących ich usunięcia;
2. Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia
3. Podanie treści Raportu do publicznej wiadomości na stronie internetowej przedszkola oraz BIP.
|
- koordynator ds. dostępności;
- dyrektor przedszkola
|
31.03.2021 |
Dostępność architektoniczna |
||||
4. |
Instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych. |
1. Dostosowanie WC do osób ze szczególnymi potrzebami (dzwonek SOS) 2. Dostosowanie oznaczeń sal w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
|
- koordynator ds. dostępności;
- dyrektor przedszkola;
|
Do 2025,
|
5. |
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 426, 568 i 875). |
1. Umożliwienie wstępu do Przedszkola osobie wraz z psem asystującym;
2. Przeszkolenie pracowników w obsłudze osoby z psem asystującym.
|
- koordynator ds. dostępności;
- dyrektor przedszkola; - pracownicy przedszkola
|
Od 03.2021,
|
6. |
Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej lub informacyjno - komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów w budynku Przedszkola |
Umieszczenie na BIP ogłoszenia informującego o możliwości zgłaszania uwag, opinii i sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich rodziny/ opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej lub informacyjno - komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas , kontaktów w Przedszkolu . Analiza przekazanych uwag pod kątem dostosowania ww. placówki dla osób ze szczególnymi potrzebami |
- koordynator ds. dostępności;
- dyrektor przedszkola;
|
Realizacja w całym okresie działania |
Dostępność cyfrowa |
||||
7. |
Zapewnienie dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych do wymagań określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. |
1. Dostosowanie strony internetowej przedszkola do standardów WCAG 2.1;
2. Aktualizacja Deklaracji Dostępności umieszczonej na stronie internetowej i BIP Przedszkola.
|
- koordynator ds. dostępności;
- dyrektor przedszkola;
|
Od 03.2021, Realizacja w całym okresie działania koordynatora
|
Dostępność informacyjno-komunikacyjna |
||||
8. |
Zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego działalności –informacji w tekście łatwym do czytania oraz wprowadzenie na stronie menu dostępności. |
1. Umieszczenie na stronie internetowej i BIP informacji/pliku tekstowego o działalności przedszkola w tekście łatwym do czytania.
|
- koordynator ds. dostępności;
- dyrektor przedszkola;
|
Od 04.2021, Realizacja w całym okresie działania koordynatora
|
9. |
Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku.
|
1. Zapewnienie wnioskowanego sposobu komunikacji z przedszkolem lub danym pracownikiem;
2. Przeszkolenie pracowników przedszkola w kierunku obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w kierunku zapewnienia im komunikacji z przedszkolem lub danym pracownikiem. |
- koordynator ds. dostępności;
- dyrektor przedszkola;
- pracownicy przedszkola
|
Realizacja w całym okresie działania koordynatora
|
Realizacja planu i efekty |
||||
10. |
Realizacja przyjętych celów działania dotyczących przystosowania obiektów do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
|
1. Zapoznanie pracowników Przedszkola Miejskiego nr 13 w Lesznie z przyjętymi celami działania dotyczącymi przystosowania obiektów do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami;
2. Wdrożenie w miarę możliwości działań przyjętych w punktach, działania dotyczących przystosowania obiektów do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami;
3. Monitorowanie realizacji przyjętych celów i punktów działania.
|
- koordynator ds. dostępności;
- dyrektor przedszkola
- pracownicy przedszkola
|
Realizacja w całym okresie działania koordynatora,
|
Zatwierdzam do realizacji
Dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 13 im. Zdobywców Świata w Lesznie
Bogumiła Baryga
Informacje
Bogumiła Baryga
Bogumiła Baryga
Bogumiła Baryga
Bogumiła Baryga
Przedszkole Miejskie nr 13 im. Zdobywców Świata w Lesznie